Знай свої права: законодавчі обмеження стосовно реклами алкогольних та тютюнових виробів
Опубліковано 05 травня 2023 року о 11:30
Якщо ви побачили рекламу алкогольних або тютюнових виробів, яка не відповідає нищезазначеним вимогам, – зробіть фото та надішліть скаргу до Держпродспоживслужби!
Варто пам'ятати, що споживачеві гарантується право на отримання відомостей про вміст шкідливих для здоров'я речовин та застереження щодо вживання окремої продукції.
У рекламі алкогольних напоїв та тютюнових виробів заборонено:
- використовувати як фотомоделей осіб віком до 18 років, лікарів і акторів, відомих людей, які прямо чи опосередковано схвалюють паління і вживання алкоголю;
- зображувати процес паління або споживання алкоголю;
- формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху, сприяє розв'язанню особистих проблем, заспокоює або стимулює.
- створювати враження, що більшість людей палить чи вживає алкогольні напої.
Реклама тютюнових виробів забороняється:
- в медіа;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів);
- засобами зовнішньої реклами;
- у мережі Інтернет, крім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов’язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувача.
Реклама алкогольних напоїв забороняється:
- в медіа з 6 до 23 години;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
- на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
- засобами зовнішньої реклами.
Джерело: Держпродспоживслужба України