На українських трасах вже можна влаштовувати шумові смуги для підвищення безпеки, – нові будівельні норми діють з вересня
«Шумові смуги можуть врятувати життя», – повідомляє заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, зазначаючи, що з вересня 2019 року діють нові ДБН щодо проектування доріг загального користування. Зокрема, в них міститься рекомендаційна норма щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах – дорогах вищої категорії (І-ІІ категорії).
На переконання заступника Міністра, влаштування шумових смуг – це дієвий спосіб підвищення безпеки на дорогах. Такі смуги можуть влаштовуватися на узбіччях і ділянках дороги з підвищеною небезпекою. Під час наїзду автомобіля на них водій відчуває сильну шумову та вібраційну дію. Це змушує інтуїтивно зменшувати швидкість та підвищувати увагу на дорозі.
«Статистика трагічних випадків, що трапляються на дорогах, просто вражає, зокрема, через те, що водій заснув за кермом. Приміром, у низці європейських країн, а також у США застосування шумових смуг є обов’язковим, і це дозволило досягти значного зменшення аварійності на дорогах – мінімум удвічі, а іноді і в 4-6 разів. Цей факт ми взяли до уваги, переглядаючи ДБН щодо проектування доріг загального користування та прописали доцільність їх влаштування на найбільших трасах», – зазначає Лев Парцхаладзе.
Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг.
Шумові смуги мають влаштовуватися відповідно до технічних вимог, прописаних у ДСТУ 8732:2017 “Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування”.
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ» і вступили в дію з 1 вересня 2019 року. Вони доступні за посиланням
.Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.
Джерело: КМУ