Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Печерська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Митне законодавство

Опубліковано 08 вересня 2014 року о 14:32

1.Як визначається крана походження товару, якщо товари постачаються партіями?
Відповідь: Згідно із ч.1. ст.41 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) товари у розібраному чи незібраному вигляді, що поставляються кількома партіями, у разі якщо за виробничими чи транспортними умовами неможливе їх відвантаження однією партією, а також у випадках, коли партія товару роздрібнена на кілька партій в результаті помилки, повинні розглядатися за бажанням декларанта або уповноваженої ним особи як єдиний товар для цілей визначення країни походження товару.
     Умовою застосування цього правила є:
     1) попереднє повідомлення органу доходів і зборів про роздрібнення партії розібраного чи незібраного товару на кілька партій із зазначенням причин такого роздрібнення, наявність докладної специфікації кожної партії із зазначенням кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, вартості і країни походження товарів, що входять до кожної партії;
     2) документальне підтвердження помилковості роздрібнення однієї партії товару на кілька партій;
     3) поставка всіх партій товарів з однієї країни одним постачальником;
     4) митне оформлення всіх партій товарів в одному органі доходів і зборів.(ч.2 ст.41 МКУ).
 
2. Які товари вважаються повністю виробленими у даній країні?
Відповідь: Згідно з ч.1 ст.38 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) товарами, повністю виробленими у даній країні, вважаються:
     1) корисні копалини, добуті з надр цієї країни, в її територіальних водах або на її морському дні;
     2) продукція рослинного походження, вирощена або зібрана в цій країні;
     3) живі тварини, що народилися та вирощені в цій країні;
     4) продукція, одержана від живих тварин у цій країні;
     5) продукція, одержана в результаті мисливського або рибальського промислу в цій країні;
     6) продукція морського рибальського промислу та інша продукція морського промислу, одержана судном цієї країни або судном, що орендоване (зафрахтоване) цією країною;
     7) продукція, одержана на борту переробного судна цієї країни виключно з продукції, зазначеної у п.6 ст.38 МКУ;
     8) продукція, одержана з морського дна або з морських надр за межами територіальних вод цієї країни, за умови, що ця країна має виключне право на розробку цього морського дна або цих морських надр;
     9) брухт та відходи, одержані в результаті виробничих або інших операцій з переробки в цій країні, а також вироби, що були у вжитку, зібрані в цій країні та придатні лише для переробки на сировину (утилізації);
     10) електроенергія, вироблена в цій країні;
     11) товари, вироблені в цій країні виключно з продукції, зазначеної у п. 1-10 ст.38 МКУ.
 
3. В яких випадках видається сертифікат  про походження товару з каїни?
Відповідь:  Згідно із ч.1. ст.46 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) у разі вивезення товарів з митної території України сертифікат про походження товару з України в тих випадках, коли він необхідний і це відображено у національних правилах країни ввезення чи передбачено міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку, видається органом або організацією, уповноваженими на це відповідно до закону.
     Органи, які видали сертифікат про походження товару з України, зобов’язані зберігати його копію та інші документи, на підставі яких засвідчено походження цього товару з України, не менше 1095 днів від дня його видачі (ч.2 ст.46 МКУ).
 
4.В які строки приймається попереднє рішення  при визначенні країни походження товарів?
Відповідь: Відповідно до п. 4 ст. 23 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) встановлено, що попередні рішення можуть прийматися з питань:
     1) класифікації товарів (у тому числі комплектних об’єктів, що постачаються
в розібраному стані декількома партіями протягом тривалого періоду) згідно з УКТ ЗЕД;
     2) визначення країни походження товарів;
     3) надання у випадках, передбачених цим Кодексом, дозволу на поміщення товарів в окремі митні режими.
     Попереднє рішення про визначення країни походження товару приймається в строк, що не перевищує 150 днів з дня отримання органом доходів і зборів відповідного звернення за умови, що декларантом або уповноваженою ним особою повідомлено всі необхідні для прийняття такого рішення дані про товар (п.5 ст.23 МКУ).
      Строк дії попереднього рішення становить три роки з дати його винесення, якщо факти та умови (у тому числі правила визначення походження товарів), на основі яких було прийнято це рішення, залишатимуться незмінними (п.6 ст.23 МКУ).
     Такі рішення виносяться до початку переміщення товарів через митний кордон України у порядку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2012 № 737, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 12.07.2012 за № 1176/21488.
     При непідтверджені відомостей про заявлену країну походження товару у митній декларації орган доходів і зборів оформлює картку відмови із зазначенням причин такої відмови у відповідності до наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 631, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2012 за № 1360/21672. При цьому рішення про визначення країни походження товарів не приймається.
 
5. Як декларант або уповноважена ним особа  здійснює заявлення митної вартості товару?
Відповідь: Згідно із ч. 1 ст. 52 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому р.VIII МКУ та гл.8 МКУ.
     Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов’язані:
     1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів;
     2) подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об’єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню;
     3) нести всі додаткові витрати, пов’язані з коригуванням митної вартості або наданням органу доходів і зборів додаткової інформації (ч.2 ст.52 МКУ).
     У випадках, визначених МКУ, для заявлення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України відповідно до митного режиму імпорту, органу доходів і зборів, який проводить митне оформлення цих товарів, разом з митною декларацією та іншими необхідними для митного оформлення зазначених товарів документами в установленому порядку подається декларація митної вартості (ч.4 ст.52 МКУ).
     У декларації митної вартості наводяться відомості про метод визначення митної вартості товарів, числове значення митної вартості товарів та її складових, умови зовнішньоекономічного договору, що мають відношення до визначення митної вартості товарів, та надані документи, що підтверджують зазначене (ч.8 ст.52 МКУ).
     Відомості, зазначені у ч.8 ст.52 МКУ, є відомостями, необхідними для митних цілей (ч.9 ст.52 МКУ).
     Форма декларації митної вартості та правила її заповнення встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (ч.10 ст.52 МКУ).
     Зокрема, наказом Міністерства фінансів України від 24.05.2012 №599, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.06.2012 за № 984/21296 «Про затвердження Форми декларації митної вартості та Правил її заповнення» затверджено форму декларації митної вартості.
     Заявлення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України в режимах, відмінних від режиму імпорту, здійснюється при декларуванні цих товарів шляхом заявлення в митній декларації відомостей про числове значення їх митної вартості та про документи, що його підтверджують (ч.11 ст.52 МКУ).
 
6. Які документи  подає декларант або уповноважена ним особа для підтвердження заявленої митної вартості товару?
Відповідь: Згідно із ч.1. ст. 53 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
     Частиною 2 ст .53 МКУ визначено документи, які підтверджують митну вартість товарів:
     1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у ч.5 і ч.6 ст.52 МКУ,
та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;
     2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;
     3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об’єктом купівлі-продажу);
     4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;
     5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;
     6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;
     7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;
     8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
 
 
7. Як здійснюється контроль правильності  визначення  митної вартості товарів?
Відповідь: Згідно із ч.1 ст.54 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
     Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у ч.1 ст.58 МКУ (ч.2 ст.54 МКУ).
     За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень ст.55 МКУ (ч.3 ст.54 МКУ).
     У разі якщо під час проведення митного контролю орган доходів і зборів не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично (ч.7 ст.54 МКУ).
 
8. Як визначається митна вартість  за  ціною договору щодо ідентичних товарів?
Відповідь: Згідно із ч.4 ст.59 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) ціна договору щодо ідентичних товарів береться за основу для визначення митної вартості товарів, якщо ці товари ввезено приблизно в тій же кількості та на тих же комерційних рівнях, що й оцінювані товари.
     У разі відсутності такого продажу використовується вартість операції з ідентичними товарами, що продавалися в Україну в іншій кількості та/або на інших комерційних рівнях. При цьому їх ціна коригується з урахуванням зазначених розбіжностей незалежно від того, чи веде це до збільшення або зменшення вартості. Інформація, що використовується при здійсненні коригування, повинна бути документально підтверджена (ч.5 ст.59 МКУ).
     У разі якщо кошти та витрати, зазначені в п.5 – п.7 ч.10 ст.58 МКУ, включаються у вартість операції, здійснюється коригування для врахування значної різниці в таких коштах і витратах між оцінюваними товарами та відповідними ідентичними товарами, що зумовлено різницею у відстанях і способах транспортування (ч.6 ст.59 МКУ).
     У разі якщо для цілей застосування цього методу виявляється більш як одна вартість договору щодо ідентичних товарів, для визначення митної вартості оцінюваних товарів використовується найменша така вартість (ч.7 ст.59 МКУ).
 
9. Які права має декларант або уповноважена ним особа, що заявляє митну вартість товарів?
Відповідь: Згідно із ч 3 ст. 52 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право:
1)      надавати органу доходів і зборів (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації;
2)      на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються:
     - у разі визнання органом доходів і зборів заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних      платежів згідно із заявленою митною вартістю;
     - у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною органом доходів і зборів;
     - у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до р.X МКУ в розмірі, визначеному органом доходів і зборів відповідно до ч.7 ст.55 МКУ;
     3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти;
     4) оскаржувати у порядку, визначеному гл.4 МКУ, рішення органу доходів і зборів щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність органу доходів і зборів щодо неприйняття протягом строків, встановлених ст.255 МКУ для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів;
     5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів;
     6) отримувати від органу доходів і зборів інформацію щодо підстав, з яких орган доходів і зборів вважає, що взаємозв’язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари;
     7) у випадках та в порядку, визначених МКУ, вимагати від органу доходів і зборів надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана;
     8) у випадках та в порядку, визначених МКУ, вимагати від органу доходів і зборів надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.
 
10. Які особи вважаються пов’язаними між собою?
Відповідь: Відповідно до ч.16 ст.58 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) для цілей МКУ особи вважаються пов’язаними між собою у випадках, зазначених у ст.15 Угоди про застосування ст. VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року (далі – Угода).
     Особи, одна з яких є одноосібним агентом, одноосібним дистриб’ютором чи одноосібним концесіонером іншої, як би це не називалося, вважаються пов’язаними для цілей МКУ, якщо вони підпадають хоча б під один із критеріїв, визначених у ст.15 Угоди (ч.17 ст.58 МКУ).
     Згідно з п.4 ст.15 Угоди для цілей цієї Угоди особи вважаються пов’язаними між собою, тільки якщо:
     a) вони є службовцями або директорами підприємств один в одного;
     b) вони юридично визнані партнерами по бізнесу;
     c) вони є роботодавцем і працівником;
     d) будь-яка особа безпосередньо чи опосередковано володіє, контролює або утримує 5 чи більше відсотків випущених акцій, що дають право голосу, або акцій обох з них;
     e) один з них безпосередньо або опосередковано контролює іншого;
     f) обидва безпосередньо або опосередковано контролюються третьою особою;
     g) разом вони безпосередньо або опосередковано контролюють третю особу;
     h) вони є членами однієї й тієї самої сім’ї.
     Особи, які пов’язані одна з одною в бізнесі таким чином, що одна з них є одноосібним агентом, одноосібним дистриб’ютором чи одноосібним концесіонером іншого, як би це не називалося, уважаються пов’язаними для цілей Угоди, якщо вони підпадають під критерії пункту 4 (п.5 ст.15 Угоди).

ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux