Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Печерська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Інші питання

Опубліковано 12 лютого 2014 року о 10:41

 1. Як оподатковується податком на доходи фізичних осіб дохід від продажу фізичною особою (резидентом або нерезидентом) нерухомого майна, отриманого у подарунок, що перебуває у власності менше трьох років?

Відповідь: Відповідно до п.172.10 ст.172 Податкового кодексу України продаж резидентами та нерезидентами успадкованого (отриманого в подарунок) об’єкта нерухомості підлягає оподаткуванню згідно з положеннями ст.172 Податкового кодексу.

Згідно з п.172.1 ст.172 Податкового кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п.172.1 цієї статті, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п.172.1 цієї статті, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п.167.2 ст.167 Податкового кодексу.

Пунктом 172.9 ст.172 Податкового кодексу визначено, що дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості, що здійснюються фізичними особами - нерезидентами, оподатковується згідно із цією статтею в порядку, встановленому для резидентів, за ставками, визначеними в п.167.1 ст.167 Податкового кодексу.

Враховуючи вищевикладене, дохід від продажу фізичною особою нерухомого майна, отриманого у подарунок, що перебуває у власності менше трьох років, підлягає оподаткуванню на загальних підставах, за ставками 5% при отриманні доходу резидентом та 15%/17% при отриманні доходу нерезидентом.

2. Чи є обов’язковим подання звітності в електронному вигляді (в т.ч. малими підприємствами, ФОП - платниками ПДВ)?

 Відповідь: Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з пунктом 49.4 статті 49 Податкового кодексу платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Враховуючи вищенаведене, не є обов’язковим подання податкової звітності в електронному вигляді до контролюючого органу платниками податків (в т.ч. малими підприємствами, фізичними особами – підприємцями), за винятком великих та середніх підприємств.

3. Чи мають право на податкову знижку громадяни, які сплачують за своє навчання самостійно?

Відповідь:Згідно із нормами Податкового кодексу України суму коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Податкового кодексу, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

4. Який порядок оформлення податкової декларації про майновий стан і доходи?

Відповідь: Декларація складається з восьми розділів, що подаються на двох двосторонніх аркушах формату А4 та семи додатків до декларації, які подаються на одно - та двосторонніх аркушах формату А4 та містять розрахунки окремих видів доходів (витрат).

Декларація та додатки до неї заповнюються таким чином, щоб забезпечити вільне читання тексту (цифр) та збереження цих записів протягом установленого терміну зберігання звітності (друкованим способом, чорнильними або кульковими ручками синього або чорного кольору). Заповнення олівцем не дозволяється.    

У декларації та додатках до неї не повинно бути підчисток, помарок, виправлень,  дописок і закреслень.

Показники у розділах ІІ – VIII декларації та додатках до неї проставляються у гривнях з копійками.

Достовірність даних декларації та додатків до неї підтверджується власноручним підписом фізичної особи – платника податку або особи, уповноваженої на заповнення декларації. 

 5. Що необхідно отримати платнику для подання податкових декларацій в електронній формі ?

 Відповідь: 1. Отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів;

2. Завантажити з сайта Акредитованого центру сертифікації ключів програмне забезпечення – „Програмний комплекс користувача ЦСК”. Встановити програмне забезпечення на персональному комп’ютері та виконати необхідні налаштування допоможе інструкція користувача.

3. Авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

Детальніше про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі Міндоходів (http://minrd.gov.ua) або в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.

  6. Який принцип роботи  нового сервісу Міндоходів «Електронний кабінет платника податків» і хто ним може користуватися?

Відповідь: «Електронний кабінет» – це своєрідний комплекс, який включає сервіси: «Звітність», «Розрахунки з бюджетом», «Податковий календар», «Облікові дані».

Сервіс «Звітність» забезпечує користувачу можливість  створення пакету податкової звітності або імпорту з бухгалтерських програм. Також за допомогою цього сервісу платник податків може перевірити створену або зімпортовану звітність на наявність арифметичних помилок. Користуючись сервісом «Звітність», платник має змогу самостійно обрати ДПІ до якої буде подано звітність, подавати звітність в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття/неприйняття. Також можливо переглянути звітність не залежно від способу її подання.

Сервіс «Розрахунки з бюджетом» забезпечує користувачу можливість доступу до інформації про стан його розрахунків з бюджетом по податках, зборах. У зазначеному сервісі користувач, який перебуває на обліку в декількох ДПІ (за основним і неосновним місцями обліку), може вибрати ту ДПІ, яка його цікавить, зазначити бюджет і платіж і преглянути інформацію щодо розрахунків по вибраному платежу. Сервіс «Податковий календар» нагадує платнику про терміни подання звітності та сплати податків, зборів.

«Облікові дані платника» – сервіс, який інформує користувача щодо його облікових даних, за даними Міндоходів.      

Консультацію щодо роботи в Електронному кабінеті усі бажаючі можуть отримати за телефонами «гарячої лінії»

044-323-01-11, 067-555-01-11, 066-555-01-11.

Послугами Електронного кабінету можуть користуватися платники податків – юридичні та фізичні особи – підприємці і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають доступ до мережі Інтернет та електронні ключі цифрового підпису Акредитованого центру сертифікації ключів.

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється за адресою kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.

7. Коли вручається акт по проведенню документальної позапланової виїзної перевірки працівниками контролюючого органу?

 Відповідь: Акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

Таким чином, згідно вимог п. 86.3 ст. 86 Податкового кодексу фахівці інспекції складають акт протягом 5 робочих днів.

ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux