Електронна звітність. Питання-відповіді:
1. Чи існують підстави для скасування електронного цифрового підпису?
Відповідь: Регламентом Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту встановлений виключний перелік підстав скасування (відкликання) посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису.
Так, сертифікат автоматично скасовується Центром, без надання окремого повідомлення заявнику (підписувачу), у випадку не поновлення заблокованого сертифіката протягом 30 календарних днів або закінчення строку чинності сертифіката підписувача.
Сертифікат скасовується за письмовою заявою, без додаткового повідомлення, у випадку припинення діяльності суб’єкта господарювання – заявника, розірвання підписувачем трудового договору з юридичною особою – заявником, у разі компрометації особистого ключа, за заявою заявника або його уповноваженого представника.
Разом з тим, сертифікат ключа може бути достроково скасований Центром, з письмовим або електронним повідомленням заявника, у разі:
- набрання законної сили рішенням суду про скасування посиленого сертифіката ключа;
- смерті підписувача або оголошення його померлим за рішенням суду;
- визнання підписувача недієздатним за рішенням суду;
- надання заявником недостовірних даних, припинення (розірвання) договору з заявником.
Скасовані сертифікати поновленню не підлягають. Інформація про усі скасовані сертифікати автоматично заноситься до Списку відкликаних сертифікатів, який публікується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://www.acskidd.gov.ua/) та є доступним кожному користувачу.
2. Що входить до функцій он-лайн сервісу «Податковий асистент»?
Відповідь: В основі роботи сервісу лежить моніторинг господарської діяльності платників податків (фактично податковий аудит), за результатами якого у разі виявлення податкових ризиків, платникам податків надсилається інформаційне повідомлення. Персоніфіковані розсилки здійснюються щомісячно. Листування є індивідуальним та повністю конфіденційним.
Електронний сервіс Міндоходів «Податковий асистент» створено для платників, які надсилають свою звітність до податкових інспекцій засобами телекомунікаційного зв’язку з метою упередження ризиків при формуванні звітності та недопущення їх виникнення у майбутньому. Послуга надається без надходження запиту від платника податків.
3. В який строк необхідно отримати нові електронні ключі у разі зміни керівника підприємства?
Відповідь:Якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів». Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування в базу сертифікатів нового зазначений договір необхідно переукласти.
При цьому, перш за все, необхідно подати відомості про зміну керівника до Державного реєстратора за місцем своєї реєстрації, а відомості про зміну головного бухгалтера – до своєї податкової інспекції.
4. Що робити, коли при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?
Відповідь: Необхідно перевірити:
1) який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів Бухгалтер-директор-електронна печатка);
2) якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);
3) чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа? (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).
5. Чи можна змінити назву особистого ключа або сертифіката?
Відповідь: Особистий ключ електронного цифрового підпису має жорстко визначену назву – «Key-6.dat», яка зміні не підлягає. Зміна назви особистого ключа призведе до неможливості його використання.
Назва сертифіката може бути змінена за бажанням клієнта, за виключенням розширення файлу – «*.cer».
6. Які документи необхідно подати юридичній особі для отримання ЕЦП?
Відповідь: Для юридичної особи необхідно подати наступні документи:
- заповнена та підписана Реєстраційна картка (для юридичної особи), за необхідності з Додатком до розділу 2 реєстраційної картки, у двох примірниках;
- оригінал статуту юридичної особи (положення про установу, філію) або його нотаріально засвідчена копія (надається виключно для ознайомлення);
- документи, що підтверджують повноваження керівника заявника (копія наказу про призначення тощо);
- документи, що підтверджують належність підписувача до юридичної особи – заявника та його повноваження, засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юридичної особи;
- копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);
- копія облікової картки платника податків* (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера) у разі, якщо формуються сертифікати для керівника та бухгалтера.
Центр сертифікації ключів при ЦОП ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві функціонує за адресою: м. Київ, вул. Лєскова, 4. Телефон консультанта-модератора: 201-89-04.
7. Яким чином завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа?
Відповідь: Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів www.acskidd.gov.ua (Розділ «Пошук сертифікатів») та зберегти їх на локальний диск у каталог «My Certificates and CRLs» або іншу папку обрану в якості файлового сховища. Для пошуку посиленого сертифіката відкритого ключа слід використовувати поля «Код ЄДРПОУ»/ «Код платника податків» або скористатись меню «Допомога» програмного забезпечення «ДПС Захист звітності» (описано в п. 2.1 та 5.2 Інструкції з експлуатації ПЗ ”ДПС Захист звітності”).
8. За якими телефонами можна проконсультуватись щодо роботи в «Електронному кабінеті платника»?
Відповідь: Консультування платників щодо роботи в електронному кабінеті платника здійснюється за телефонами гарячої лінії (0800 501 007).
9. Як дізнатися, що податкова звітність в електронному вигляді була отримана контролюючим органом?
Відповідь: Відповідно до «Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку», затвердженої наказом ДПС України від 10.04.2008 р № 233 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному виді до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається контролюючим органом на електронну адресу платника податків, з якою було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному виді зберігається в органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним
Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних є друга квитанція в електронному виді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів.
10. Який порядок накладення електронних цифрових підписів (ЕЦП) посадових осіб СГ на податкову звітність?
Відповідь: Відповідно до пп.7.1 п.7 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 № 233 платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Платником податків фізичною особою - суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП платника податків - фізичної особи, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).
ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві