«Зелений бізнес» починається із «зеленого офісу»
Ідея дбайливого ставлення до природи сьогодні стає все популярнішою і популярнішою. Як результат, багато видів бізнесу поступово стають «зеленими», спрямованими на зменшення споживання матеріальних ресурсів і зниження негативного впливу діяльності на навколишнє середовища. А там де зменшення споживання, там економія, де розумна економія - там прибуток. «Зелений бізнес» - це ефективний бізнес. «Зелений бізнес» базується на правилі 3-х R: Reduce, Reuse, Recycle – Скорочуй, Повторно використовуй, Переробляй.
У всьому світі «зелений бізнес» починається з «зеленого офісу».
Що таке «зелений офіс»?
«Зелений офіс» – це певна концепція, що стосується організаційних дій і поведінкових звичок та складається з мотиваційних, технічних і освітніх заходів, покликаних допомагати співробітникам дбайливо ставитися до ресурсів офісу, підвищувати корпоративну культуру та її репутацію. Основною метою впровадження відповідної концепції є зниження навантаження на навколишнє середовище. Важливо, що це не потребує ні встановлення сучасних програм, ні купівлі нових технологій, ні занадто складних методів реалізації.
Як зробити офіс «зеленим»?
Купівля продукції.
Придбання екологічно чистих товарів – це перший крок до створення «зеленого простору». Тож варто купувати продукцію з екологічним маркуванням, включно з канцтоварами. Обираючи офісну техніку варто звернути увагу на обладнання з енергозберігаючими властивостями, на кшталт принтерів із повторною заправкою картриджів.
Використання ресурсів.
Електропостачання:
- варто використовувати систему автоматичного контролю освітлення (наприклад, датчики руху) та користуватися максимально природнім світлом;
- замініть лампи розжарювання на компактні люмінесцентні або світлодіодні лампи;
- не забувати вимикати з розетки прилади та зарядні пристрої, якщо ви
не використовуєте їх в роботі в даний час;
- налаштувати ПК на автоматичний перехід на «режим енергозбереження» для персональних комп'ютерів.
Водопостачання:
- обов'язковим є встановлення встановити приладів обліку лічильників і якісних фільтрів для подачі води;
- варто слідкувати за тим, настільки щільно закручуються крани, у разі протікань варто терміново ліквідовувати неполадки;
- встановіть на змішувачі аератори;
- замініть вентильні змішувачі кульовими (важільними).
Теплопостачання:
- для збереження тепла варто використовувати терморегулятори на батареях для опалення;
- утеплювати вікна та двері;
- за радіаторами встановіть тепловідбивні екрани.
«Зелений друк»:
- намагатися розміщувати на одному аркуші паперу якомога більше тексту (зменшувати шрифт та розмір полів документа; намагатися замінювати чорний колір на світліший);
- папір, що вже був використаний з одного боку, може служити чернеткою для до друку робочих документів;
- за можливістю, введіть систему електронного документообіг.
«Зелена реклама»
- створювати рекламу через інтернет замість використання друкованих оголошень, плакатів та банерів;
- надсилати листи електронною поштою замість відправки паперових;
- проводити презентації замість роздачі друкованих брошур.
Утилізація.
Варто дотримуватися правил 3-х R, усі дії мають бути спрямовані на скорочення витрат будь-яких ресурсів, використовуйте ті матеріали, які можна задіяти ще декілька,правильно утилізовуйте відходи та сортуйте сміття.
Це прості правила щоденного використання ресурсів і дбайливого ставлення до природи, яких може дотримуватися кожен співробітник.
Завдяки програмі «зелений офіс» компанії не тільки публічно демонструють свою екологічну відповідальність, скорочуючи обсяги спожитих ресурсів та зменшуючи забруднення навколишнього середовища, а й отримують практичний зиск, такий, як зниження витрат на утримання офісу та покращення іміджу у відносинах із зацікавленими сторонами.
Слід зауважити: якщо у плани компанії входить не тільки застосування програми «зелений офіс», як керівництва для досягнення певних цілей, а й публічна заява про те, що організація відповідає вимогам «зеленого офісу», то є необхідним підтвердження відповідності стандарту «зелений офіс», шляхом сертифікації. Такий підхід відповідає правилам ділової етики та міжнародній практиці.