Українці прагнуть зменшення кількості зовнішньої реклами на 50% і більше – опитування
З 2 до 30 вересня поточного року Київський міжнародний інститут соціології провів всеукраїнське опитування. Інтерв’ю проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім автономної республіки Крим. У Донецькій і Луганській областях опитування проводили тільки на територіях, що контролюються Україною.
«Цифри вражають. Згідно з результатами опитування, 64,5% респондентів безапеляційно підтримали значне очищення своїх міст від реклами», – заявив заступник голови КМДА Олексій Резніков.
Так, згідно з результатами соціології, 64,5% відповіли ствердно на питання «Ви підтримуєте чи не підтримуєте значне зменшення (на 50% і більше) кількості зовнішньої реклами на вулицях міста?», і лише 18,4% не підтримали твердження.
Як зауважив Олексій Резніков, відповідні дані опитування лише підтверджують те, що перезавантаженість кількістю рекламних конструкцій – це не лише проблема Києва, але біда всіх українських міст.
«Київ як столиця має стати прикладом того, що українські міста можуть бути гарними і варті того. Не можуть бути в цивілізованій країні строкаті борди, понаставлені аби як і аби де, обличчями наших міст. Вже на завершальному етапі підготовка та винесення на голосування нових правил із розміщення рекламних конструкцій в Києві, які забезпечать одні умови для всіх. Більше ніхто не зможе встановити свій білборд на тротуарі, поперед світлофора, перекриваючи його і провокуючи ДТП, на пішохідних переходах тощо. Безпека містян, зовнішній вигляд міста – це одні з першочергових пріоритетів», – зауважив Олексій Резніков.
Також у рамках опитування респондентам було задано питання «Яку кількість рекламних конструкцій (щити, білборди, лайтбокси) на вулицях Ви вважаєте найбільш прийнятною?». Відтак, 40,7% вважають за необхідне «Істотне зменшення (на 50% і більше) порівняно з існуючою кількістю», 14,3% – «Деяке зменшення (на 25%) порівняно з існуючою кількістю», 8,5% – «Повна заборона рекламних конструкцій в місті», лише 18,4% вважають, що нинішня кількість зовнішньої реклами є прийнятною.
Окрім того, 49,5% респондентів погодилися із твердженням «Необхідно очистити місто від зайвої зовнішньої реклами, навіть якщо це призведе до можливого зменшення надходження коштів в місцевий бюджет від дозволів на її розміщення», вcього 25,6% – не погодились.
Нагадаємо, що згідно з новими правилами розміщення засобів зовнішньої реклами в Києві, у розміщенні реклами має використовуватись радіальний підхід із відстанями від 40 до 150 метрів залежно від розміру конструкцій - між найменшими форматами – сітілайтами – 40 метрів, і так далі, до 150 метрів між великими форматами – білбордами. Для того, щоб уникнути проблеми, яка виникла у ринку зовнішньої реклами, коли більш потужні конструкції перекривали маленькі, що призвело до «гонки озброєння», ми вводимо таке поняття, як захисна зона рекламної конструкції – 1/2 радіусу між конструкціями. Тобто, якщо це сітілайт, то його захисна зона 20 метрів, якщо білборд – 75 метрів. Тому, у разі розміщення великого борду із захисною зоною у 75 метрів, і сітілайту із зоною у 20 метрів, відстань між ними становитиме 95 метрів. Так само з усіма типами конструкцій.
Також більш жорстким буде підхід до визначення тої чи іншою форматної зони з розміщення рекламних засобів.
Нові правила включатимуть, серед іншого, уточнення дозволених та заборонених форматів конструкцій та їхніх розмірів, схеми розміщення реклами на території міста, буде приділено особливу увагу безпеці пішоходів – рекламні конструкції не повинні перешкоджати пішохідному руху.
Згідно з проектом нових правил розміщення зовнішньої реклами передбачається заборона на розміщення рекламних засобів на пішохідних та велосипедних доріжках, алеях, на розподільних смугах шириною менше 2 метрів; забороняється розміщення конструкцій ближче, ніж 10 метрів до і після перехресть вулиць, наземних пішохідних переходів та виїздів до прилеглих (прибудинкових) територій; ближче, ніж 30 метрів до пунктів зупинки маршрутних транспортних засобів (транспортних засобів загального користування); ближче, ніж 50 метрів від регульованих залізничних переїздів.
Увагу приділять і медіафасадам – така реклама не повинна засліплювати людей і не має працювати вночі (з 22:00 до 7:00).
Джерело: КМДА