Психологічна підтримка дітей в умовах воєнного стану в закладі дошкільної освіти № 731 «Казка»
Від початку війни в Україні діти дошкільного віку опинились у найскладніших умовах, порівняно з іншими категоріями населення.
Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти. Через відчуття тривоги, напруги, страху, невизначеності ускладнюється процес отримання знань, взаємодії з навколишнім середовищем, однолітками та дорослими.
Вікові особливості проживання війни для дошкільників: регрес (погіршення мовлення, сюсюкання, потреба побути на руках, потреба в укутуванні, відкат у навичках), загострення страхів, які вже були неактуальні за віком, підвищення тривожності, поява агресії або збільшення агресії та аутоагресії, неврози, зміни в харчовій поведінці, психосоматичні симптоми.
Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти № 731 докладає чимало професійних та емоційних зусиль, задля адаптації до освітньої взаємодії всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану, ретельної психологічної підготовки та пошуку нових ефективних методів роботи.
Зокрема, практичний психолог закладу – Ірина Кіореску впроваджує у освітній процес максимально ефективні та адаптовані до сучасних реалій форми роботи. Через високий рівень міграції населення, дошкільні заклади відвідують діти з різних куточків країни, з різними культурними традиціями, різним рівнем знання української мови. Тож толерантне ставлення один до одного, передбачає розвиток соціальної зрілості дошкільника, яка включає уміння спілкуватися з однолітками, налагоджувати спільну взаємодію, домовлятися, мобілізуватися на долання труднощів, виробляти самооцінні судження, поважати себе та інших.
Для роботи з дітьми військовослужбовців та ВПО в закладі освіти Ірина Євгеніївна активно використовує сенсорну кімнату. Це спеціально організоване середовище, оснащене обладнанням для стимуляції систем сприйняття. Завдяки заняттям у сенсорній кімнаті, знімається м'язове та емоційне напруження, підвищується позитивний емоційний фон, розвиваються творчі здібності дітей, знижується рівень агресії та тривожності.
Діти розвивають колірне, тактильне та візуальне сприйняття; увагу, фантазію, комунікативні навички. Сенсорне обладнання стимулює розвиток візуальної стимуляції, емоційного благополуччя, уважності, моторики. Активізуються пізнавальні процеси, формується база для соціальної поведінки. Обладнання кімнати: сенсорна тактильна доріжка та сенсорна гойдалка Гніздо розвивають баланс, координацію рухів, просторове сприйняття; сприятюь релаксації, розвитку вестибулярного апарату, забезпечують гармонійний сенсорний розвиток.
Діти люблять ці заняття, які є для них незвичайними та казковими.