«Податкові перевірки» - тема «гарячої лінії», що відбулася в ДПІ Печерського району
Нагальні питання платників податків щодо податкових перевірок обговорювалися під час чергового телефонного зв`язку «гаряча лінія», що нещодавно пройшов в Державній податковій інспекції Печерського району.
На прямому зв`язку із суб`єктами господарської діяльності та представниками бізнесу районного відомства перебувала Інна Якушко, виконуюча обов`язки заступника начальника ДПІ. Вона дала чіткі та повні відповіді на питання, що цікавили додзвонювачів того дня.
Пропонуємо запитання та відповіді, що звучали по телефону «гарячої лінії»:
Питання 1. Чи може платник податків - юридична особа після отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки (до її початку) подати звітні декларації (розрахунки) із запізненням встановлених Кодексом термінів для їх подання за періоди, що підлягають перевірці?
Відповідь. Кодексом не встановлено заборони щодо подання платником податків - юридичною особою після отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки (до її початку) звітних декларацій (розрахунків) із запізненням встановлених Кодексом термінів для їх подання за періоди, що підлягають перевірці.
Платник податків зобов'язаний подати податкову декларацію або розрахунок (далі - декларація) до органу ДПС у строки, встановлені законом. Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, декларацій передбачена пунктом 120.1 статті 120 Кодексу.
2. Чи мають право працівники контролюючого органу здійснювати одночасно декілька видів перевірок?
Відповідь: Відповідно до п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ, а фактичні перевірки - ПКУ та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
ПКУ не передбачено обмежень, щодо одночасного проведення камеральних, документальних та фактичних перевірок суб’єкта господарювання.
Отже, контролюючі органи мають право одночасно здійснювати декілька видів перевірок суб’єкта господарювання, наприклад: планову виїзну та позапланову виїзну тощо.
3. Яким чином має бути вручений акт камеральної перевірки?
Відповідь: Відповідно до п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст.42 ПКУ (п.86.2. ст.86 ПКУ).
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові (п.42.2 ст. 42 ПКУ).
4.Яка перевірка вважається електронною?
Відповідь: Відповідно до абз. шість пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою (далі - електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п.77.2 ст.77 ПКУ, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Згідно з п.16 підр.10 «Інші перехідні положення» р.XX «Перехідні положення» ПКУ, електронні перевірки, проводяться стосовно платників податків:
які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності - з 01 січня 2014 року;
суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього бізнесу - з 01 січня 2015 року;
інших платників податків - з 01 січня 2016 року.
ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві