Освітня безбар’єрність в закладах освіти Печерського району
Освітня безбар’єрність – рівні можливості та вільний доступ до освіти, створення комфортного освітнього середовища, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини – один із пріоритетних напрямків роботи освітньої галузі Печерська.
У 21 закладі загальної середньої освіти Печерського району наявні пандуси, 2 заклади ‒ не потребують влаштування пандусів, 7 закладів забезпечені спеціальними кабінками для маломобільних груп населення в санвузлах, в 1 закладі створено зовнішній підйомник. В 7 закладах дошкільної освіти району також облаштовані пандуси, а 14 ЗДО їх не потребують.
У 16 закладах загальної середньої освіти Печерського району функціонують 54 інклюзивні класи для дітей з особливими освітніми потребами, навчанням в яких охоплено 76 учнів та учениць. Задля належної організації інклюзивного навчання, в закладах загальної середньої освіти облаштовано 13 ресурсних кімнат, оснащених відповідним обладнанням, забезпечено диференційований психолого-педагогічний супровід учнів з ООП, введені ставки асистента вчителя. Розроблені та затверджені індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами.
З метою допомоги учасникам освітнього процесу управлінням освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації укладено Договір про науково-технічне співробітництво з «Науково-практичним медичним реабілітаційно-діагностичним центром Міністерства охорони здоров’я України», в рамках якого здійснюється комплексна науково-інформаційна підтримка освітнього процесу.
Організована тісна співпраця зі спеціалістами Інклюзивно-ресурсного центру № 6, які проводять обстеження з метою визначення особливих освітніх потреб дітей, розробляють рекомендації щодо освітніх програм, надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, проводять навчальні семінари для спеціалістів психологічних служб закладів освіти району та педагогічних працівників з питань навчання, психологічного та соціально-педагогічного супроводу дітей з ООП.
У школі I-III ступенів № 134 функціонує 3 спеціальних класи для дітей із вадами мовлення, у яких навчаються 20 осіб із відповідною нозологією. У спеціалізованій школі № 94 «Еллада», окрему увагу в роботі із дітьми з ООП педагоги приділяють побудові індивідуальної траєкторії розвитку кожного учня та залученню їх до участі у тренінгах та загальношкільних заходах.
6 груп з інклюзивною формою навчання функціонують у закладах дошкільної освіти № 141, № 143, № 273, № 720.
У закладі дошкільної освіти № 653 працюють дві спеціалізовані групи для корекційно-розвиткової роботи з дітьми із загальним недорозвитком мовлення та затримкою психічного розвитку.
В закладі дошкільної освіти № 720 функціонує нове сенсорне обладнання для корекційних занять, яке садочок отримав від Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської РДА. Обіймально-стискальна машина ‒ дуже корисна для вихованців зі зниженою чутливістю тіла, балансир ‒ сприяє розвитку уваги дітей, рівноваги та координації тіла в просторі, тактильні килимки розвивають чутливість маленьких ніжок, а сухий басейн допомагає розвивати тактильні відчуття у тілі та сприяє емоційному розвитку.
В закладі дошкільної освіти № 273 «Паросток» функціонує кабінет охорони зору, який має все необхідне обладнання для лікування та корекції зору на ранніх етапах, а саме: окуляри Панкова або Веселка прозріння, апарат для стимуляції зору «Breeze», кольоротест та бівізіотренер. В закладі дошкільної освіти № 205, ведеться системна робота з вихованцями із вадами опорно-рухового апарату. Працюють фізіотерапевтичний, масажний кабінети та басейн.
Кожна ДИТИНА ‒ унікальна та особлива! Наше завдання ‒ створити освітнє та соціальне середовище, яке б відповідало потребам і можливостям кожного учня та вихованця. Це доступність приміщень, сприятливі умови середовища, де всі діти можуть розвиватися і навчатися разом, адаптація освітніх програм, задля опанування додаткових компетентностей, врахування індивідуальних потреб і можливостей кожної особистості. А ще толерантність, взаємоповага та взаємодопомога! Адже тільки в такому суспільстві люди стають щасливими!
За інформацією Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської РДА