Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Печерська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Консультує ДПІ:

Опубліковано 27 березня 2015 року о 13:48

1. Щодо оподаткування іноземних доходів
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб та порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації) регулюється розділом IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України.
Пунктом 162.1 статті 162 Кодексу встановлено, що платниками податку на доходи фізичних осіб є фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Згідно з п.п.163.1.3 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об'єктом оподаткування резидента є, зокрема, іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Дохід, отриманий з джерел за межами України, – будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України, включаючи, зокрема, доходи від виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими та трудовими договорами тощо (п.п. 14.1.55 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Підпунктом 170.11.1 пункту 170.11 статті 170 Кодексу встановлено, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в пункті 167.1 статті 167 Кодексу.
Податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу).
Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з іноземних доходів є платник податку (п. 171.2 ст. 171 Кодексу).
У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації (п.п. 170.11.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).
Пунктом 13.4 статті 13 Кодексу встановлено, що суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими Кодексом.
Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (п. 13.5 ст. 13 Кодексу).
Чинними міжнародними договорами України про уникнення подвійного оподаткування, які відповідно до ст. 3 Кодексу є частиною податкового законодавства, визначаються правила оподаткування доходів, що отримуються податковими резидентами, зокрема, фізичними особами, однієї з договірних держав, і мають джерело їх походження з іншої держави. В контексті таких міжнародних договорів механізм усунення подвійного оподаткування іноземних доходів податкових резидентів визначається за правилами, встановленими національним законодавством кожної з держав-учасниць міжнародного договору.
Як свідчить міжнародний досвід, з метою усунення подвійного оподаткування іноземних доходів платників податків-резидентів податковим законодавством переважної більшості закордонних держав передбачено надання довідки про суму сплаченого за межами країни - резиденції платника відповідного податку в якості підстави для отримання права на зарахування такого податку в цій країні.
Крім того, звичайною практикою іноземних держав є надання нерезидентам, які отримують доходи та сплачують податки згідно з вимогами національного законодавства цих держав, відповідних довідок, які є підставою для зарахування цих податків у країні-резиденції. В Україні надання довідок про сплачений нерезидентом податок на прибуток (доходи) передбачено п.152.7 ст.152 Кодексу та здійснюється у відповідності до порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 03.12.2012 № 1264 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2012 за № 2155/22467).
Таким чином, вимоги Кодексу щодо необхідності підтвердження резидентами факту сплати податків в іншій країні та положення про право нерезидентів на отримання довідок-підтверджень про сплачений в Україні податок є механізмом реалізації процедури усунення подвійного оподаткування у повній відповідності до міжнародних стандартів.
Разом з тим, згідно з п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу у разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену Кодексом та іншими законами.
 
2. Які можуть бути застосовані санкції, якщо громадянин вчасно не сплатить податок
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що відповідно до пункту 179.7 статті 179 розділу IV Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Згідно із пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених Податковим кодексом України строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно із пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
 
3. З 01.04.2015 року запроваджується оновлена форма № 1ДФ
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що Мінфіном України затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок його заповнення і подання податковими агентами.
Податковий розрахунок складається з двох розділів:
 - у розділі І податкові агенти відо­бражають, як і раніше, суми нара­хованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподат­ковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб;
- у розділі II податкові агенти зазначають загальну суму дохо­дів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму податку. Також у розділі II форми № 1ДФ податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (загальні суми нарахованих та виплачених доходів, з яких утри­мано військовий збір, загальну суму нарахованого та перерахованого до бюджету вій­ськового збору). Відомості про кожну фі­зичну особу, якій нараховано такі доходи, не зазначаються.
Вперше Податковий розрахунок за новою формою подається податковими агентами за I квартал 2015 року
Форма № 1 ДФ по­дається окремо за кожний звітний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім ка­лендарним днем звітного кварта­лу. Кінцевий термін подання По­даткового розрахунку за І квартал 2015 року - 12 травня  2015 року
Наказ «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» набирає чинності з 01.04.2015 року.
 
 
4. Щодо права на податкову знижку ФО
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві нагадує, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, як частина суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 ПКУ.
Так, платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). Тобто, повернення податку на доходи фізичних осіб може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.
Таким чином, якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може тільки в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку. При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.
 
 
5. Щодо  особливостей оподаткування єдиним внеском цивільно-правового договору
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що відповідно до п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, та фізичні особи - підприємці, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців).
Пунктом 3 частини 1 ст. 4 Закону № 2464 визначено, що платниками ЄСВ є фізичні особи, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, зазначених в абзаці другому п. 1 частини 1 ст. 4 Закону № 2464, чи у фізичних осіб - підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за цивільно-правовими договорами (крім фізичних осіб – підприємців, якщо виконувані ними роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Базою нарахування ЄСВ для зазначених платників відповідно до п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 є, зокрема, сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Отже, сума коштів, що виплачується юридичною особою (фізичною особою-підприємцем) фізичній особі – підприємцю, яка застосовує загальну систему оподаткування, не є базою нарахування ЄСВ, якщо виконувані нею роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, які зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
В іншому випадку, роботодавці – юридичні особи (фізичні особи – підприємці) нараховують ЄСВ фізичній особі – підприємцю на суму винагороди (доходу) за цивільно-правовими договорами.
 
 
6. Відповідальність,  яка передбачена за неподання або несвоєчасне подання декларації про майновий стан і доходи фізичною особою
 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що відповідно до статті 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року №8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).
Згідно з пунктом 5 підрозділу 1 Розділу ХХ Податкового кодексу України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної підпунктами 169.1.1 пунктом 169.1 статті 169 розділу IV Податкового кодексу України для відповідного року.
 
7. Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати податкову декларацію за результатами 2014 року до 1 травня 2015 року
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, незалежна професійна діяльність – це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльності лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів-бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, осіб, зайнятих релігійною діяльністю та іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує працю не більше як чотирьох фізичних осіб.
Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати податкову декларацію за результатами 2014 року до 1 травня 2015 року.
Податкова декларація заповнюється на підставі даних Книги обліку доходів і витрат, у якій зазначається назва та код виду діяльності згідно з КВЕД, від здійснення якого одержано дохід, сума одержаного доходу, вартість документального підтвердження витрат, пов’язаних з провадженням діяльності, сума чистого оподаткованого доходу.
 
 
8. Об‘єкти, які не підлягають оподаткуванню податком на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки
 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що об‘єкти, які не підлягають оподаткуванню податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки це:
- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
- житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради;
- будівлі дитячих будинків сімейного типу;
- гуртожитки;
- об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;
- об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках (МАФ);
- будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
- будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
- об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств.
Зазначені зміни передбачені Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
 
 
9. Розміри єдиного соціального внеску у 2015 році
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві нагадує платникам податків про розміри та ставки нарахувань єдиного соціального внеску у 2015 році.

Кожен роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок за найманого працівника від нарахованої суми заробітної плати в таких розмірах:
- на суму нарахованої зарплати за видами виплат від 36,76 % до 49,7 % залежно від класу професійного ризику, а за інвалідів – 8,41 %;
- на суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами – 34,7 %;
- на суму допомоги по тимчасовій непрацездатності/допомоги по вагітності та пологах – 33,2 %;

Одночасно, роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок за найманого працівника від утриманої суми заробітної плати, а саме:
- від суми нарахованої зарплати за видами виплат 3,6; 6,1 %;
- від суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами – 2,6 %;
- від суми допомоги по тимчасовій непрацездатності/допомоги по вагітності та пологах – 2 %.
Додатково інформуємо, що максимальний розмір доходів, на який нараховується єдиний соціальний внесок у 2015 році складає 20 706,00 грн., а мінімальний розмір доходів, на який нараховується ЄСВ складає 1 218,00 грн.
 
10. Документи,які  необхідно подати платнику для отримання права на податкову знижку щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє  які  необхідно документи подати платнику для отримання права на податкову знижку щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом:
- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;
- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);
- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.
Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.
Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчислення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до податкової інспекції копії зазначених документів.
Відповідно до пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, частину суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до статті 175 ПКУ.
 
11. Право студента на пільгу
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що відповідно до підпункту 169.1.3 пункту 169.1 статті 169 розділу IV Податкового кодексу України, з урахуванням норм абзацу першого підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Податкового кодексу України студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена підпунктом 169.1 статті 169 Податкового кодексу України.
При цьому підпунктом 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 Податкового кодексу України передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Враховуючи вищевикладене, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.
Якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, такий студент має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 % при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2015 році – 1710 грн.
При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.
 
12. Плата за користування радіочастотним ресурсом
 Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28 грудня 2014 року №71-VIII в Податковому кодексі України здійснено трансформування збору за користування радіочастотним ресурсом України (код бюджетної класифікації 19070000) до складу рентної плати (код 13060000), яка відповідно до внесених змін включає: плату за користування надрами; плату за користування радіочастотним ресурсом; плату за спеціальне використання води; плату за спеціальне використання лісових ресурсів та плату за транспортування нафти і нафтопродуктів.
Пунктом 257.1 ст.257 Податкового кодексу України з 01 січня 2015 року для платників рентної плати, в тому числі і за користування радіочастотним ресурсом базовий звітний період дорівнює календарному кварталу.
Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов’язань.
Платник рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України подає до відповідного контролюючого органу податкову декларацію до закінчення визначеного розділом II Податкового кодексу України граничного строку подання податкових декларацій за звітний період, що дорівнює календарному кварталу.
Платникам рентної плати за результатами І кварталу 2015 року необхідно вперше подавати податкову декларацію з рентної плати в термін не пізніше 11 травня 2015 року.
Слід звернути увагу, що листом Міністерства фінансів України від 03.02.15 року №31-11140-09-10/3324, у І кварталі 2015 року для платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України розмір авансових внесків з рентної плати встановлюється в частині однієї третини суми податкових зобов'язань, визначених у податковій декларації по збору за користування радіочастотним ресурсом України за грудень 2014 року.
 
13. Щодо податкового компромісу
До уваги платників податків, відповідно до п. 11 підр. 92 розд. ХХ Податкового Податкового кодексу України податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до ст. 102 Податкового кодексу України застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди.
Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 року № 13, визначено поняття податкового компромісу.
Податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 Податкового кодексу України.
 
14. Оновлена форма № 1ДФ
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києвіповідомляє, що Мінфіном України затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок його заповнення і подання податковими агентами.
Податковий розрахунок складається з двох розділів:
 - у розділі І податкові агенти відо­бражають, як і раніше, суми нара­хованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподат­ковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб;
- у розділі II податкові агенти зазначають загальну суму дохо­дів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму податку. Також у розділі II форми № 1ДФ податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (загальні суми нарахованих та виплачених доходів, з яких утри­мано військовий збір, загальну суму нарахованого та перерахованого до бюджету вій­ськового збору). Відомості про кожну фі­зичну особу, якій нараховано такі доходи, не зазначаються.
Вперше Податковий розрахунок за новою формою подається податковими агентами за I квартал 2015 року
Форма № 1 ДФ по­дається окремо за кожний звітний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім ка­лендарним днем звітного кварта­лу. Кінцевий термін подання По­даткового розрахунку за І квартал 2015 року - 12 травня  2015 року
Наказ «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» набирає чинності з 01.04.2015 року.
 
15. Криитерії щодо відшкодування ПДВ.
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що з 01.01.2015 року платники ПДВ, що мають підстави для автоматичного відшкодування ПДВ повинні відповідати наступним критеріям:
– не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
– юридичні особи та фізичні особи - підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
а) відсутність підтвердження відомостей;
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
д) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
е) мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму податку, заявлену до відшкодування або отримали терміном на один рік від банківської установи, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, фінансову гарантію, що діє з дня подачі відповідної заявки про повернення суми бюджетного відшкодування (у разі, якщо за результатами перевірки встановлено порушення норм податкового законодавства в частині зайво заявлених сум податку до бюджетного відшкодування, така фінансова гарантія має бути продовжена додатково на термін до двох років), а також:
1) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів) або
2) здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців. Платникам податку, які отримали право на автоматичне бюджетне відшкодування виходячи із цього критерію, сума такого відшкодування сукупно не може перевищувати суму податку, сплачену у складі вартості придбаних (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) споруджених необоротних активів незалежно від того чи були вони введенні в експлуатацію;
3) не мають податкового боргу.
Зазначені зміни передбачені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
 
16. Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві інформує,  що відповідно до п.1 статті 3 Закону України від 06.07.95 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які, зокрема, проводять готівкові розрахунки при продажу товарів і наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, мають застосовувати зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО.
З 01.01.2015 року підприємства, які приймають від споживачів готівку за ЖК- послуги, повинні проводити такі розрахунки через РРО та видавати фіскальні касові чеки за ф.№ ФКЧ-1.
Разом з тим до 01.07.15р. підприємства звільнили від штрафних санкцій за порушення вимог Закону №265, за умови, що  прийом готівки від споживачів оформлюється через касу (виписуються касові ордери, видається споживачу  підписана та завірена печаткою в установленому порядку квитанція).
Згідно до п.1 статті 17 Закону №265 за порушення вимог Закону №265 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у розмірах: при первинному порушенні з 01.07.2015 року – застосовується штраф 1 грн., за кожне наступне порушення протягом календарного року – в п’ятикратному розмірі від вартості проданих з порушенням послуг.
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовується для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міндоходів України від 28.08.13р. №417.
Першим кроком суб'єктів господарювання, які мають намір використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення документації щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.
Другим кроком, обрання  центра сервісного обслуговування та укладання із ними договір.
Третім кроком, звернутися до податкової місцезнаходженням (місцем проживання) суб'єкта господарювання та подати:
- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
- копію документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;
- копію документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;
- копію договору із ЦСО.
Отримати довідку про резервування фіскального номера РРО за формою №2-РРО.
Четвертим кроком, протягом 5 робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО звернутися до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.
П’ятим кроком, копію згаданої довідки та акт до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку подати до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.
Звертаємо увагу на обов'язковість взяття РРО на облік у фіскальних органах. Від того, чи виконано всі дії, передбачені процедурою реєстрації, залежить надання реєстратору статусу зареєстрованого.

 

ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux