Фахові роз`яснення в.о. начальника ДПІ Печерського району під час «гарячої лінії»
Безпосередній зв`язок з платниками податків – основа роботи податківців. Адже дотримання норм чинного законодавства відбувається за умови своєчасного отримання інформації – чи то змін у законодавстві, чи то фахових роз`яснень. Тож, сеанси телефонного зв`язку «гаряча лінія» працівниками ДПІ Печерського району проводяться постійно.
Нещодавній телефонний сеанс провела виконуюча обов`язки начальника ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві Оксана Єкасьова.
Того дня додзвонювачі мали можливість отримати всю необхідну інформацію щодо оформлення та розгляду звернень громадян.
До Вашої уваги деякі питання та відповіді, що звучали під час «гарячої лінії»:
1. Як правильно оформити звернення?
Відповідь: Враховуючи норми Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо повноваження оформленні відповідно до чинного законодавства.
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями.
2. Які права громадянина при розгляді заяви чи скарги?
Відповідь: Відповідно до ст.18Закону України від 02.10.1996, № 393/96-ВР "Про звернення громадян" громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:
- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
- знайомитися з матеріалами перевірки;
- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;
- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.
3. Які звернення не підлягають розгляду та вирішенню?
Відповідь: Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
4.В який спосіб громадянин може реалізувати своє право на звернення? Відповідь: Кожному громадянину України гарантоване Конституцією право на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань. Громадянин може звернутися в усній (особистий прийом) та письмовій формі.
5. З якими проблемами можна звертатись на сервіс «Пульс»? Відповідь: Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону: (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкової та митниць, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві