Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру № 6 Печерського району м. Києва навчають дітей у формі педагогічного патронажу
Одним з основних завдань Інклюзивно-ресурсного центру № 6 Печерського району м. Києва є надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
Фахівці ІРЦ № 6 регулярно надають корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, в яких є складні порушення психофізичного розвитку та за станом здоров’я не можуть щодня відвідувати заклади освіти й отримувати там корекційно-розвиткові заняття.
Також фахівці Центру проводять консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей їхнього розвитку, надають рекомендації працівникам закладів освіти щодо розроблення індивідуальної програми їхнього розвитку.
Додатково. Часом життєві обставини вносять серйозні корективи в процес навчання, або й переривають його, проте повна загальна середня освіта в Україні – обов’язкова й гарантується 53-ю статтею Конституції. Індивідуальна форма навчання, дає змогу опанувати навчальну програму в особливому, індивідуальному для дитини порядку. Однією з форм індивідуального навчання є педагогічний патронаж.
Педагогічний патронаж – це індивідуальне навчання, до якого вчителі, залучені на всіх етапах. Найчастіше такий різновид навчання підходить дітям, які за станом здоров’я не можуть щодня відвідувати школу й навчатися в колективі, зокрема дітям з особливими освітніми потребами.
Особливість цієї форми в тому, що дитина не лише регулярно індивідуально займається з учителями за індивідуальним навчальним планом та розкладом, але й періодично долучається до учнівського колективу для соціалізації (наприклад, під час класних і загальношкільних заходів), має право користуватися всією шкільною інфраструктурою (бібліотекою, спортзалом, їдальнею тощо), може розраховувати на психологічний супровід.
Педагогічний патронаж передбачає:
- надання освітніх послуг відповідно до потреб дитини та у формі, яка найбільш відповідає стану дитини та її індивідуальним можливостям;
- забезпечення освітнього процесу необхідними засобами навчання з урахуванням індивідуальних потреб здобувача освіти;
- взаємодію педагогічних працівників із закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту дітей, інклюзивно-ресурсними центрами.
Джерело: Інклюзивно-ресурсний центр № 6 Печерського району м. Києва