Електронна перевірка – новий сервіс Міндоходів
З початку року «спрощенці» зможуть «замовляти» електронні перевірки.
Фахівці столичного управління Міндоходів нагадують платникам, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, що для них сервіс стане доступним з 1 січня 2014 року, суб'єктам господарювання малого та середнього бізнесу – з 1 січня 2015 року, іншим платників податків – з 1 січня 2016 року.
Для проведення перевірки у новому форматі платник повинен подати заяву до територіального органу Міндоходів, в якому він перебуває на обліку.
Заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Крім загальних облікових даних, у заяві в обов’язковому порядку зазначається інформація про:
1) податкові періоди господарської діяльності, що підлягають електронній перевірці;
2) систему оподаткування, що застосовується платником податків;
3) перелік податків, які будуть перевірені під час проведення електронної перевірки;
4) ведення в електронному вигляді бухгалтерського обліку відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року № 291, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 1999 року за № 893/4186;
5) ведення в електронному вигляді первинних документів, які підтверджують правомірність ведення бухгалтерського обліку;
6) надання платником податків разом із Заявою до територіального органу Міндоходів України, в електронній формі, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до вимог Податкового кодексу України пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації), у форматі, встановленому відповідно до пункту 85.2 статті 85 глави 8 розділу ІІ ПКУ;
7) спосіб надання документів для електронної перевірки визначається за допомогою каналу, яким передається електронна звітність, або електронного носія інформації.
«Переваги електронної перевірки очевидні. Перш за все – це дистанційне обслуговування платників податків, мінімізація впливу людського фактора, підвищення якості проведення перевірки та зменшення її терміну, впевненість у правильності та повноті оподаткування здійснених фінансово-господарських операцій», - наголосила очільник Головного управління Міндоходів у м. Києві Ірина Носачова.
ГУ Міндоходів у м. Києві