Головна  →  Оголошення  →  13 січня 2021

З 1 січня 2021 року змінився механізм прийому документів на призначення субсидій

Програма житлових субсидій є головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг.

Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов'язкового відсотка платежу.

Відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення про Порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 21.10.1995, структурним підрозділом з питань соціального захисту населення житлова субсидія не призначається домогосподарствам, про які отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.

Разом з тим, за наявності заборгованості, житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням комісії на підставі акта обстеження матеріально – побутових умов домогосподарства, з урахуванням обставин, що сталися.

Крім того, існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг на підставі укладеного договору з надавачами цих послуг. Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 247 „ Про особливості надання житлових субсидій ”, у зв’язку з подовженням дії карантину, передбачено,   якщо житлова субсидія була призначена і ніяких змін не відбулося, на опалювальний період 2020-2021 рр. вона буде розрахована автоматично, тобто без звернень громадян.

 Положенням про порядок призначення житлових субсидій передбачено, що громадяни яким призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про виникнення обставин:

  • зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств;
  • зміни соціального статусу членів домогосподарства;
  • зміни у складі сім’ї члена домогосподарства (одруження, розлучення тощо);
  • зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;
  • зміни переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;
  • зміни управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;
  • будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства придбав/оформив у власність будинок, квартиру, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда і причепа).

В цих випадках необхідно подати нові заяву та декларацію.

У грудні 2020 року урядом було прийнято кілька рішень щодо спрощення порядку надання житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, зокрема:

  • надано можливість отримувати житлову субсидію домогосподарствам, у складі яких є особи, що офіційно працюють за кордоном у країнах, з якими Україною не укладено договорів про соціальне забезпечення, або перебувають за кордоном у період догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
  • надано право на отримання житлової субсидії на загальних підставах особам, які набули право власності на житло протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії, зокрема, шляхом успадкування, та особам, які не мають доходів і відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (до того житлова субсидія їм могла призначатися лише за рішенням комісії);
  • при встановленні права осіб на отримання житлової субсидії урахування перевищення граничної величини відбуватиметься не за показниками опалюваної площі житлового приміщення, а його загальної площі, – це дасть змогу автоматизувати процес отримання даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, оскільки в базах даних державних органів влади немає інформації про розміри опалюваної площі приміщень;
  • розширено перелік каналів інформаційної взаємодії між АТ “Ощадбанк” та одержувачами пільг і житлових субсидій шляхом використання месенджерів.

Починаючи із 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами для призначення житлових субсидій управління соціального захисту приймає від громадян лише поштою або в електронній формі:

  • · дистанційно через вебсайт Міністерства соціальної політики:
  • · заповнивши заяву і декларацію і відправивши її поштою до управління соціального захисту населення.

За більш детальною інформацією рекомендуємо звертатися в управління соціального захисту населення Печерської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м.Київ, вул. Цитадельна, 4\7.

Графік прийому громадян управлінням: понеділок, середа, четвер з 10:00 до 19:00, п’ятниця – з 10:00 до 14:00. Обідня перерва з 14:00 до 14:45.

З метою уникнення ризику розповсюдження захворювань, повідомляємо про можливість вирішення більшості питань без особистих візитів за телефоном «ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ»: (044) 288-51-24.

Перейти до спискуВерсiя для друку